perjantai 5. helmikuuta 2016

LYHYTVARTISET VILLASUKAT


Olin tammikuun viimeisellä viikolla Kansalaisopiston Tee itte-käsityöillassa
ja tällä kertaa aiheena oli kantapää. Tarjolla oli viisi erilaista mallia
villasukan kantapään neulomiseen.


Itse teen yleensä villasukkiin vahvennetun kantapään tai "ristiinvahvennetun".
Nyt päätin kokeilla ensimmäistä kertaa tiimalasikantapäätä.

Kokeilu olikin erittäin positiivinen, sillä näin nopeaa ja helppoa 
en sen uskonut olevan ja koko kantapää tuli kerralla valmiiksi.
Suosittelen kokeilemaan!


Muuten malli on omasta päästä ja muotoitui samalla kun kudoin ;o)
Jalassa mukavat, sellaiset kotisukat!



5 kommenttia:

  1. Pitäisi kyllä joskus kokeilla tuota tiimalasia, niin moni sitä kehuu :)

    VastaaPoista
  2. Pyydän apua yhdestä ohjeesta. Tiimalasi kantapään olen aiemmin osannut tehdä. Nyt yritän kutoa lapsenlapselle nillka sukkaa enkä ymmärrä oikein ohjetta. Ohje on nimellä tennarisukka. Olen päässyt kantalappuun saakka ja sitten tuli tenkkapoo, kun en millään ymmärrä tuota kantapään kääntämistä. t. mummo ps laitan tuon ohjeen jos jaksatte minua neuvoa?

    VastaaPoista
  3. Tälläisten sukkienohjetta olen etsinyt- mistäköhän löytyisi? Nämä näyttää todella kivoilta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä sukat olen tehnyt ihan omasta päästä. Oletko katsonut netistä Novitan sukkaohjeita? Siellä on myös nilkkasukkia. Osoite on www.novitaknits.com

      Poista